torsdag den 23. oktober 2014

at få DNAet ud af et hindbær



            at få DNAet ud af et hindbær



Jeg startede med at finde de ting jeg skulle bruge som var: hindbær, salt, opvaskemeddel, en saks, iskold sprit, et pincet, et kaffefilter, trakt ,en ske, et målebæger og 2 bægerglas. Og så tog jeg mine hindbær og puttede det op i en plasticpose sammen med lidt salt og noget opvaskemiddel. Så skulle man bare maseres lidt så men fik most hindbærerne og blandede det godt sammen. Efter det tog jeg mit kaffefilter op i min trakt og stilte det ned i et bægerglas. Så tog jeg min pose med hindbær blandingen og klippede et lille hul i pose og hældte det ned i min trakt. Efter det var filteret hældte jeg det over i et mindre bægerglas og så tog jeg mit iskolde sprit og hældte det langsomt og forsigtigt oven på hindbær blandingen. Så tog jeg  mit pincet og så kunne man ligesom røger ved det med pincetet det samlede sig i en klomp og havde lidt en koncistens som snot.











                                                                lavet af Sarah gul 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar